„ZACZAROWANA ZAGRODA” ODCZAROWANA PRZEZ UCZNIÓW KL II.
„ZACZAROWANA ZAGRODA” ODCZAROWANA PRZEZ UCZNIÓW KL II.
„Zaczarowana zagroda” A. i Cz. Centkiewiczów, to ponadczasowa lektura, którą poznaje już kolejne pokolenie. Zawarte w niej treści są zawsze bardzo interesujące dla dzieci. Uczniowie klasy II z wielkim zaciekawieniem poznali warunki panujące na Antarktydzie i odkryli tajemnicę zaczarowanej zagrody. Bohater lektury– pingwin Elegancik, wzbudził ogromną sympatię dzieci. Drugoklasiści zgłębili wiedzę na temat tych sympatycznych, fantastycznych ptaków. Dowiedzieli się, że są one znakiem rozpoznawczym bieguna południowego. Pingwiny znalazły się w wielu odsłonach na pracach plastycznych. Najpierw wykonali te czarno-białe zwierzątka z butelek oraz waty. Następnie wspólnie wykonali makietę zaczarowanej zagrody. Każdy uczeń miał udział w jej powstaniu, ponieważ umieścił w niej pingwinka ulepionego z plasteliny. W czasie pracy dzieci wykazały się świetną organizacją i umiejętnością przydzielenia zadań, co niewątpliwie bardziej zintegrowało całą grupę.
W lekturnikach, których karty wyjątkowo zostały przypięte do bocznych krawędzi zagrody zrobionej ze styropianowych puzzli sporządziliśmy notatki o warunkach klimatycznych panujących na Antarktydzie, zwierzętach i życiu w tak trudnych warunkach. Wykonaliśmy też różne karty pracy dotyczące metryczki przeczytanej książki, znajomości treści lektury, zadania polonistyczne i matematyczne, dzięki którym poszerzaliśmy swoją wiedzę. Podczas zajęć komputerowych uczniowie mieli okazję sprawdzić swój refleks oraz spostrzegawczość w zabawnej grze o pingwinkach. Z puzzli układaliśmy różne obrazki z pingwinami w roli głównej. Taka forma pracy z kolejną lekturą bardzo przypadła do gustu wszystkim drugoklasistom.