MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE
KL I-III
W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas I-III pod nadzorem nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej :Marty Wolf-Nowickiej, Anny Rosenhof oraz Urszuli Leonowicz przystąpili do udziału w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Kreatywne Prace Plastyczne”. Jest to III edycja projektu. W naszej szkole realizowany jest jako innowacja pedagogiczna. Raz w miesiącu nauczyciel wybiera jedno z trzech zadań podanych przez organizatora.
Główne cele, jakie przyświecają realizacji tego projektu to:
• Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju dzieci poprzez działania plastyczne.
• Popandemiczna arteterapia rozwojowa dla dzieci oraz profilaktyka zdrowia psychicznego.
• Inicjowanie i promowanie dziecięcych, prawdziwie twórczych działań plastycznych wspierających rozwój dziecka, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, spostrzegania, pamięci i uwagi.
• Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami, narzędziami i technikami plastycznymi, nabywania doświadczeń i polisensorycznego poznawania stymulującego rozwój dziecka.
• Rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka.
• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, naturą i najbliższym otoczeniem dziecka za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.
• Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości.
• Kształtowanie postaw proekologicznych.
Udział w projekcie to wspaniała zabawa sztuką oraz poszukiwanie prostych rozwiązań plastycznych, które dają niesamowite efekty. Uczniowie chętnie podejmują kolejne wyzwania, a odejście od „gotowców” i szablonów rozbudza kreatywność dzieci. Mnóstwo zabawy, śmiechu i zachwytu nad efektami własnych działań towarzyszy nam na każdych zajęciach. Podczas procesu tworzenia uczniowie rozwijają poczucie estetyki, twórcze myślenie, a także zdolności manualne. Najistotniejsza dla uczniów jest swoboda, jaką wszyscy mają podczas procesu tworzenia.
Dzieci nie mogą się już doczekać kolejnego, twórczego wyzwania przypadającego na miesiąc listopad