Lektura w pudełku
Lektura w pudełku
Lektura w pudełku to doskonała metoda rozwijająca wyobraźnię, ucząca twórczego myślenia, jak również znakomity sposób na zapamiętanie treści książki. Właśnie tak uczniowie klasy II po przeczytaniu książki Marii Krüger ,,Karolcia”, podzielili się swoimi wrażeniami w nietypowy sposób, bo wykonali pudełka, w których umieścili różne przedmioty, postacie, wydarzenia związane z treścią lektury. Pudełka były kolorowe, pełne niespodzianek, miały różne wielkości i kształty. Do własnoręcznie ozdobionego kartonika wkładali rzeczy, które uznali za charakterystyczne i istotne w historii sympatycznej Karolci. Opisywali, rysowali ilustracje oraz tworzyli figurki. W pudełkach znalazły się pluszowe i plastikowe lwy, zabawkowe czerwone auta, klucze, czekoladowe pierniki, lalki, kapelusze oraz czerwone kokardy. Obowiązkowym elementem był niebieski koralik. Każdy uczeń czuł podekscytowanie podczas tworzenia i dokładania kolejnych elementów. Dzieci przyznały, że są zadowolone z efektów końcowych i ochoczo prezentowały swoje pudełka podczas lekcji. Wszyscy wykazali się pomysłowością, kreatywnością, znajomością lektury, a także umiejętnością argumentowania. W ten sposób powstały nasze pierwsze lekturowe pudełka, które zamieściliśmy na wystawie. Taki sposób omawiania lektury był dla uczniów nowym i bardzo przyjemnym doświadczeniem. W tym dniu wszyscy bawili się wyśmienicie.