Tydzień dla Niepodległej zakończony
Tydzień dla Niepodległej zakończony
W ramach projektu „Tydzień dla Niepodległej” w naszej szkole odbyło się wielkie świętowanie. Niezwykle budujące i krzepiące jest to, że wszyscy Uczniowie włączyli się w przygotowanie biało – czerwonych dekoracji. W barwach narodowych powstawały kwiaty, serca, girlandy, kotyliony. Uczniowie klas I-III poznali legendę o godle i o początkach państwa. To był początek naszych działań.
Dzień II.
Nie sposób myśleć o rocznicy odzyskania niepodległości Polski bez refleksji o historii Małej Ojczyzny. 2021 rok– to setna rocznica wybuchu III powstania śląskiego, które zaliczane jest do polskich insurekcji zakończonych sukcesem. Dla naszej społeczności szkolnej to szczególna uroczystość, bo to piękna okoliczność do przypomnienia sylwetki Wojciecha Korfantego. Z okazji obchodów święta 11 listopada, ale również rocznicy wybuchu III powstania śląskiego uczniowie naszej szkoły, w ramach pracy metodą projektu, przygotowali lapbooki poświęcone pamięci i niezłomnej postawie Wojciecha Korfantego. Uczniowie, przygotowując plastyczno – literacką monografię Patrona, zadbali nie tylko o atrakcyjną szatę graficzną swoich prac, ale również wyszukali interesujące fakty z życia Wojciecha Korfantego. Wystawę prac można było obejrzeć, wchodząc do budynku szkoły. To ciekawa, żywa lekcja historii.
Dzień III. w tym dniu uczniowie pracowali w swoich klasach poznając historię kraju, wykonywali prace, rozwiązywali zadania językowe, matematyczne, układali puzzle, Były to zajęcia międzyprzedmiotowe.
Na szkolnych korytarzach i w salach lekcyjnych uczniowie i nauczyciele w strojach galowych albo w barwach narodowych, co podkreśla odświętny charakter dnia. Szczególnie piękny moment, to godz. 11.11. Widać na twarzach uczniów prawdziwą radość, kiedy proszeni w swoich salach o powstanie do odśpiewania hymnu, czynią to prawdziwie. Jedna z bardziej wzruszających chwil, zawarta w prostym pytaniu ucznia: „Czy możemy otworzyć na oścież okna, by wszyscy słyszeli?” To zwyczajne z pozoru pytanie niesie w sobie informację, jesteśmy dumni z tego, co robimy. Przed wspólnym odśpiewaniem Mazurka Dąbrowskiego i później uczniowie wykonywali różne zadania: odczytywali zaszyfrowane informacje, kodowali je, tworzyli i uzupełniali mapy myśli, odpowiadali na pytania związane z historią „Pieśni Legionów Polskich we Włoszech”. To był prawdziwie patriotyczny dzień – podniosły, ale przede wszystkim radosny. Taki, jaki powinien być.