Dlaczego? Po co? Jak?
Dlaczego? Po co? Jak?
Dlaczego? Po co? Jak?
Eksperymenty dają dzieciom wiele radości oraz rozwijają ich pasje badawcze.
Uczniowie kl II mieli okazję przeprowadzić oraz zaobserwować szereg eksperymentów takich jak : krystalizacja soli, kolorowe warstwy w szklance, gasnąca świeczka, ,,samopompujący” się balonik, atrament ,,sympatyczny”, sól na lodzie, skaczące ziarenka i inne.
Samodzielnie przeprowadzili w domu doświadczenie krystalizacji soli. Cały proces trwał około dwóch tygodni. Opłacało się czekać, gdyż uzyskane efekty zaskoczyły wszystkich. Za pomocą tego doświadczenia uczniowie zrozumieli, że zarówno krystalizacja jak i rozpuszczanie się substancji to procesy odwracalne. Poprzez odparowywanie wody z roztworu nasyconego zaczynają się wytrącać kryształy. Im krystalizacja i parowanie trwa wolniej, tym kryształki są większe.